Blog plný receptů, článků, fitness, cviků a mé cesty se právě rozjíždí a postupem času se můžete těšit na pořádnou nálož zdravých, chutných receptů! :))

Co najdete u mě doma?

22. července 2015 v 21:10 | Týnka |  Články
Když jsem si na prázdniny vezla svoji velikou krabici plnou svého jídla, teprve poté jsem si uvědomila jak odlišně od ostatních vlastně jim a jak moc mě pohltilo zkoušení a objevování nových druhů jídla, nových chutí a jaký to je krásný pocit nebýt uvázaná k jednomu a tomu samému - mouka, cukr, mouka, cukr.. kolik možností je, kolik různých druhů existuje a jak úžasně chutná zdravé jídlo! Proto jsem se rozhodla vám ukázat co ta moje krabice vlastně skrývá a kolik možností a variant máte :)


MOUKY



Kukuřičná, rýžová, kokosová, žitná, špaldová, cizrnová, ovesná, kaštanová,.. tak proč pšeničnou, když máte na výběr tolik! :)

SEMÍNKA, SUŠENÉ OVOCE, OŘÍŠKY






PROČ? Proč jíst různá semínka, oříšky? Proč je vhodné je přidávat do jídla nebo jen tak pár zobat? Oříšky a semínka obsahují zdravé tuky, které naše tělo potřebuje, mají velké množství zdraví prospěšných živin a dokáží pozitivně ovlivnit naši náladu. Ovšem samozřejmě by se neměli jíst po kilech, hrstka oříšku bohatě stačí, sice je to tuk zdravý a potřebný, ale pořád je to tuk :) U mě se momentálně nachází:

Sezamová semínka obsahují až 60% oleje, který je velmi zdravý a prospěšný. Obsahují i bílkoviny, sacharidy a vlákninu.
Lněná semínka 42% tuků a 28% vlákniny, jsou vynikajícím zdrojem omega-3 mastných kyslein, lignanů a vlákniny.
Slunečnicová semínka obsahují vitamíny (E,B1,B5), minerály, antioxidanty, esenciálně mastné kyseliny a bílkoviny.
Dýňová semínka obsahují velké množství minerálů, vitamínu E,B, jsou bohaté na zinek, zlepšují kvalitu nehtů a vlasů
Arašídy (nesolené, nepražené!!!) velmi bohaté na živiny, vitamíny B a obsahují významné množství resveratrolu.
Vlašské oříšky zdravé tuky, zinek, hořčík, vitamíny
Lískové oříšky zdravé tuky, pomáhají rozpouštět ledvinové kameny, celkové posílení organismu

PŘÍLOHY




Kukus - výborná to věc, chutná a udělaná do dvou minut!
Červená čočka - Oprotoi jiným luštěninám se velm snadno vaří, nen ji třeba máčet. Pomáhá při odtučňovacích kúrách a snižuji hladinu cukru v krvi. Čočka je plná rostlinných bílkovin a vlákniny. Má mnoho vitamínů skupiny B a kyseliny listové.

OLEJE




Kokosový olej - Použití kokosového oleje je univerzální a účinky zázračné - v kuchyni, lekárničce, kosmetice a také péči o chrup. Je vhodný i při dietách - delší dobu se tráví a postupně uvolňuje energii, v těle se neusazuje, má méně kalorií než běžné tuky. Vyznačuje se dlouhodobou trvanlivostí a tepelnou odolností do 200 stunů. Lze ho užívat ve studené i teplé kuchyni. Nepřepaluje se.

Olivový olej - V kuchyňské úpravě používáme jen nejkvalitnější - tj. panenský olej. Olivový olej snižuje hladinu cholesterolu v krvi. Má vysoký obsah vitamínu E a zlepšuje trávení. Na olivovém oleji můžeme i tepelně připravovat jídla ale nepoužíváme ho na dlouhodobé smažení za vyšších teplot, protože nesnese příliš vysoké teploty.







Rýžová kaše - ta se u mě obvykle neobjevuje, chtěla jsem jenom zkusit, bohužel mě neoslovila :/
90% čokoláda - když už mlsat, tak alespon kvalitně :)
Celozrnná krupice špaldová - původně jsem ji kupovala na krupičnou kaši, ale nakonec skončila na řízkách :D můžete ji použít všude tam, kde byste jinak použili hrubou mouku :)
Kukuřičná strouhanka - na domácí kakaovo kukuřičné cereálie do mlíka, recept určitě dodám protože jsou lepší jak kupované, takže jsem je ani nestihla vyfotit a už byli pryč Rozpačitý





Chia semínka - Velmi vysoký obsah omega-3 mastných kyselin, které si tělo nedokáže samo vytvořit - podporují správnou funkci ledvin, jater, plic, žlučníku, ... Je to takový malý zázrak, můžete ho přidávat kam vás jen napadne.
Ovesné vločky - klasika :D bez toho to prostě nejde :)


MLÉČNÉ VÝROBKY






Bílé jogurty - zapomeňte na cukrem nabušené ochucené jogurty, raději si kupte opravdu kvalitní bílý jogurt (tzn. opravdu živá kultura bez jakýchkoliv aditiv, přidatných látek, modifikovaných škrobů,...) a dochuťte si ho sami, ovocem, oříškami, semínky.. chutná to lépe a je to zdravé :) Měl by se pohybovat kolem 3% tuku.
Kefírové mléko, podmáslí, acidofilní mléko, tvarohy,cottage, netučné sýry ...
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama